tisdag 3 mars 2009

Utmaning stavas med U

Ja, så har jag fått en utmaning till. Tävlingsmänniska som jag är antar jag den ju... Den kommer från Jennie "Det är lätt att bära ett tomt huvud högt" Larsson.
Regler: Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, man får inte hitta på ord eller ljuga! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar mer än på första frågan. Lycka till!

1. Vad heter du: Ulle. Nåja, Ulrika då då....
2. Ett ord på fyra bokstäver: Utan
3. Flicknamn: Ursula
4. Pojknamn: Urban
5. Yrke: Underskötare/undersköterska
6. Färg: Underlagsfärg
7. Klädesplagg: Underbyxor
8. Mat: Utbakad pizza
9. Sak i badrummet: Underlagskräm
10. Plats/stad: Ulricehamn
11. En orsak att vara sen: Utan min hjälp hade han aldrig hunnit få frun till BB i tid!
12. Något man skriker: Uuuuur väääägen!
13. Film: Utvandrarna
14. Något man dricker: Utländskt vin
15. Band: U2
16. Djur: Undulat
17. Gatunamn: Utmarksvägen
18. Bil: UAZ (Rysk tillverkare som bygger jeepar.)
19. Sång: Underbara uppblåsbara Barbara
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Urbanisering


Åååh, det här var ju skitenkelt, jag tror jag gör det en gång till med efternamnet..

1. Vad heter du: Östmark
2. Ett ord på fyra bokstäver: Över
3. Flicknamn: Özlem - 152 kvinnor i Sverige har detta namn enligt namnarkivet
4. Pojknamn: Östen
5. Yrke: Överbefälhavare
6. Färg: Överbliven Falu rödfärg
7. Klädesplagg: Öljett-bh
8. Mat: Öronvax (ett godis som gick att köpa i början av nittiotalet - finns det fortfarande?)
9. Sak i badrummet: Ögonskugga
10. Plats/stad: Örnsköldsvik
11. En orsak att vara sen: Öööööööööh? Sen? Jag?!?
12. Något man skriker: Örn!! Kolla, kolla, en riktig örn!
13. Film: Öster om Eden (visst finns det en film som heter så? Eller var det en musikal? Opera? Bok?)
14. Något man dricker: Överblivet vin
15. Band: Öö (se beviset här)
16. Djur: Östlandshäst
17. Gatunamn: Östra Gatan
18. Bil: Östeuropeisk miljöbov (vem f-n skulle hitta på ett bilnamn på ö om det ska säljas internationellt? Sverige kan inte ens hålla sitt eget Saab på fötter, och Saab går att uttala även på andra språk!)
19. Sång: Överallt i mina drömmar (Flamingokvintetten)
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Önskedrömmande under Erik Segerstedts spelningar.


Sådär!
Anta utmaningen, den som kan, vågar och vill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar