måndag 2 mars 2009

Att ha hund...

...är bra när man....

  • har tappat ett rått ägg på golvet
  • behöver bli ihågkommen efter en släktträff med ett hundratal deltagare (numera är min identitet i släkten "hon med hundvalpen", inte längre "Ulle, Lasses dotter")
  • inte känner lukten av kantareller själv
  • vill ha en grop i trädgården att plantera i
  • behöver få rabatt på bilverkstaden (funkar det bara om man är blond, förresten?)
  • behöver uppgradera sin flirtfaktor
  • inte vaknar av brandrök
  • inte hittar sina saker utan hjälp av en nos
  • glömmer att låsa ytterdörren på natten

...och när man...

  • vill gå ut och leka i snön i 25 minusgrader
  • ändå aldrig tar sovmorgon
  • känner för att lägga några tusenlappar på veterinärens jourtid
  • vill ha en grop i en blomkruka i vardagsrummet
  • tycker om att dammsuga upp blyertspennmolekyler utspridda över 50 kvm
  • har behov av att kasta samma boll åt samma håll igen och igen och igen och igen.....

1 kommentar:

  1. hehe! Håller med fullständigt!
    Fast min hund har sovmorron,, kanske beror det på att han är i tonåren, man får dra ut han på sista kvällspissen o morgonpromen om den är innan kl 10?? Jag köpte delvis hund för att jag skulle få fasta rutiner,, nu e det jag som vaknar före honom...
    va glad att du inte hittar sönderbitna konservburkar,plastburkar,petflaskor,
    mjölkkartonger el damvippor o en golvmopp som han hittade i gaderoben :)Sofia

    SvaraRadera