måndag 30 mars 2009

Förenklad vardag

Jag har hittat en lösning som ska ge mig mer fritid! Det ni! Problemlösaren som ska hjälpa mig i min vardag heter visma och säljer mjukvara för företag.

Det finns många sådana företag och de har många bra lösningar. Skillnaden mellan visma och de (flesta i alla fall) andra är att man hos visma kan abonnera på en bokförings- och faktureringstjänst till en årskostnad. Det innebär att programmet alltid är uppdaterat för att passa ihop med nya regler som gäller för oss företagare, bl.a från Skatteverket. Att hålla mig uppdaterad om alla dessa regelförändringar har hittills kostat mig väldigt många timmar varje år. Nu slipper jag det - snacka om att kunna köpa tid på nätet!

Det finns en till riktigt bra sak, som gör att jag kan tagga det här inlägget med "miljö". Man laddar ner programvaran - inga resor behövs, inga DVD-skivor behövs, inget pappomslag runt DVD-skivan, ingen tryckt bruksanvisning, ingen vaxad ytterkartong i fina färger, inga skyddande hårdplasthöljen och inget cellofanomslag.


Jag har en automatisk dammsugare också - den förenklar mycket!
Och ett blåtandsöra som jag kan prata i samtidigt som jag mockar.


Lev enkelt, vänner! Det är mycket lättare än att leva krångligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar