lördag 25 juli 2009

Drivmedel

Ett inlägg ska skrev för ett tag sedan; Bränsle, blev egentligen bara halvt. Någonstans på vägen spårade det hela ur och jag fastnade i min gamla klasskamrat. Strax därefter skrev jag ett annat inlägg; Närmiljövård, som handlade om att vårda relationer man redan har.

Det inlägg du läser just nu innehåller det jag egentligen ville förmedla, nämligen olika drivmedel. Vi är ju alla olika och vi drivs alla av olika saker. Om man tänker sig detta med miljön och drivmedel samtidigt så finns det som bekant vissa drivmedel som sparar miljön mer än andra. Låt mig jämföra med ett fordon: en eldriven bil är bättre för miljön än en bensindriven - särskilt om elen kommer från vind- våg- eller solkraft.

På motsvarande sätt är vissa drivmedel hos människor bättre än andra för närmiljön. Här tänker jag inte vara präktig och tala om vilka alternativ som är bäst. Jag överlåter åt dig att tänka och reflektera själv.

  • Glädje
  • Kärlek
  • Välvilja
  • Omtanke
  • Intresse

  • Bitterhet
  • Ilska
  • Illvilja
  • Hat
  • Ärelystnad

Om du vill kan du nu rannsaka dig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar