lördag 27 juni 2009

Mini-SPA

Det finns några små saker i mitt liv som gör vardagen lättare. En av dem är att gå in på den lokala tappen (tapp=bensinstation, för er som inte känner språket i min nya hemtrakt runt Göteborg) och se att mannen bakom disken startar kaffemaskinen och gör en stor latte redan innan jag har hunnit komma innanför ytterdörren. Service och igenkännande!

Ibland blir vardagen ännu lättare, t. ex. när samme man kommenterar mitt utbristande "Åh, ni har fått nya muggar - vilka roliga!" med "Jag bara älskar din spontanitet, den är helt underbar!"

Det är de små tingen i min vardag som förgyller mitt liv. Vad är värdefullt för dig?

2 kommentarer:

  1. Värdefullt för mig (förutom min familj) är att dricka kaffe med dig. Visserligen går det något år innan vi lyckas taima in en ledig tid för båda. Men den timmen var jätte värde full för mig!! kram på dig tjejen med den urläckra solbrännan...

    SvaraRadera
  2. Det som är mest värdefullt för mig är när Joakim väcker mig med en kaffe och en puss på morgonen och jag vet att det är dags att åka till stallet. Då känns det som att livet inte kan bli bättre och att jag har gått rakt på en jackpot. Livet i sig är också väldigt värdefullt..

    SvaraRadera