lördag 13 juni 2009

I allra högsta grad på riktigt

Jag fick en helt underbar kommentar härom dagen som jag bara måste få dela med mig av.

Eller den kanske inte var helt underbar egentligen, men jag är riktigt nöjd med mitt svar. (Här hade jag kunnat lägga till "om jag får lov att säga det själv" men det gör jag inte för jag vet att jag får säga det själv. Jag är nämligen ingen slav under den förbannade Jantelagen).

En ytlig bekant i periferin av mitt liv (tillika nybliven mamma) och jag kom att tala om en gemensam bekant. För min del är den gemensamma bekanten en mycket nära och betydelsefull vän sedan många år tillbaka medan han för den nyblivna mamman är en bekant i den allra yttersta kretsen. Frågan är kanske om vår gemensamma bekant ens känner igen eller kommer ihåg den nyblivna mamman. Jag skulle inte tro det.

Hursomhelst så pratade vi om honom och jag berättade att jag fortfarande har mycket kontakt med honom. Med nyfiken blick och i ett illa dolt försök att hejda sin egen iver frågade hon mig:

"Det sägs att han är bög! Är han det - på riktigt alltså!?!"

Jag svarade:

"Jag har hört att du är heterosexuell. Är du det - på riktigt alltså!?!"

2 kommentarer:

  1. En fråga som dyker upp i mitt huvud när jag läser frågan du fick är;
    -Kan/vill man vara bög "på låtsas"????
    Är man homosexuell så hoppas jag innerligt att man är det på riktigt annars fattar jag inte vitsen med att vara det alls...
    /Q

    SvaraRadera
  2. haha, den var perfekt!

    SvaraRadera