lördag 18 april 2009

Tänkvärda ord

Ord har alltid fascinerat mig, särskilt om de är klokt sammansatta. Jag listar några av mina favoriter. Tyvärr vet jag inte vem som varit först med att uttala dem. Hjälp mig gärna med detta.

Varsågod - läs och förvandlas till en klokare människa!

  • Var man är sin egen lyckas smed.
  • I ett fritt land har varje person rätt att uttala sin egen åsikt och alla andra personer har rätt att inte lyssna. ~ Norman Collie.
  • Livet mäts inte i sekunder eller minuter utan i ögonblick som tar andan ur dig.
  • Den oskicklige smeden klandrar järnet.
  • Vänner kan inte alltid få dig på fötter men de kan hindra dig från att falla.
  • Om du tror att du är för liten för att kunna påverka har du aldrig sovit med en mygga i sovrummet. ~ Nanny-Maja Anderback.
  • Lyckliga människor har inte alltid det bästa av allt, men det de har är det vackraste de vet.
  • Ingen vän kan någonsin ersätta en annan vän.
  • Du är bara en person i världen, men för en person kan du vara hela världen.
  • A candle loses nothing if it is used to light another one.
  • Lär även av andras misstag. Du kommer inte att leva länge nog för att hinna göra alla själv.
  • Allt är genomförbart. Det som sägs vara omöjligt tar bara lite längre tid.
  • Kan man skicka folk till månen så kan man nog göra det mesta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar