måndag 13 april 2009

Helt meningslöst egentligen, men talat ur hjärtat.

Jag fick en lista av en gammal klasskamrat och jag kan inte låta bli att dela med mig av den offentligt. Det hela är ganska egoistiskt, men ändå väldigt talande vad gäller hur mycket man är beredd att bjuda på sig själv.

Regler: publicera 25 fakta om dig själv, gärna så överraskande som möjligt.

Det är väl bara att sätta igång...
  1. Jag flyttade hemifrån när jag var 15 år.
  2. Jag har ägt en över 30 år gammal metallic-lila Volvo 142 och betalat sista fordonsskatten för den. Det kostade mig 128 kr.
  3. Jag har aldrig brutit något ben i kroppen men jag har krosskador i en tå, benflisor längs skenbenet på vänster ben, grus i en led i ett pekfinger, pålagringar på sittbenen och skrapmärken på flera revben.
  4. Jag har inga studielån och har försörjt mig själv sedan jag var 17 år.
  5. Jag har avslöjat en arbetsgivare som använde svart arbetskraft och olagliga arbetsmetoder och därmed orsakat konkurs i ett företag som omsatte motsvarande ca 12 miljoner €.
  6. Jag har blivit skänkt en ny Opel Tigra. Av företagsägaren i punkt 5.
  7. Jag kan sy ihop sår.
  8. Jag vann mängder av kaffe på lotteri när jag var liten.
  9. Jag bodde 1995-96 i en lägenhet som kostade 827 kr. per månad, varm och inklusive el.
  10. Jag har sågat av benen på en nyligen slaktad ponny.
  11. Jag blev glad när framtand nummer två i överkäken blev sned, för jag tycker att det ser charmigt ut.
  12. Jag har blivit bortglömd på en flygplats i främmande land.
  13. Jag har en tvillingbror.
  14. Jag drömde samma drömmar som min tvillingbror när jag var liten. Vi upptäckte det många år senare.
  15. Jag skär rent sår på mig själv med skalpell utan att tycka det är äckligt.
  16. Jag har varit på sex begravningar men inget bröllop.
  17. Jag träffar min bästa vän ungefär en halvtimma per år.
  18. Jag har bott ett och ett halvt år i ett hus där det bara fanns kallvatten sommartid. På vintern fanns inget vatten alls.
  19. Jag har aldrig tonat, färgat eller permanentat håret.
  20. Jag är medlem i Mensa.
  21. Jag ville ha tandställning i underkäken när jag var liten men fick inte för tandläkaren eftersom det skulle rätta till sig av sig självt. Tänderna sitter fortfarande som om någon hade kastat in dem.
  22. Jag är allergisk mot ett portugisiskt, numera förbjudet, bekämpningsmedel för tomater.
  23. Jag har alltid grädde och majonnäs hemma.
  24. Jag har ridit på en häst som dog innan jag hann sitta av.
  25. Jag blev vid 21 års ålder utdömd som människa av Lübecks universitetsläkare och hemskickad till Sverige med rådet "be om att få bli förtidspensionär". Jag lydde inte.

1 kommentar: