söndag 12 april 2009

ADHD och DAMP

Finns det på fullaste allvar människor som tycker och tror att människor som har diagnosen ADHD eller DAMP (eller andra liknande diagnoser) är sämre människor som är mindre värda än andra människor? Det verkar för mig i så fall vara mycket märkligt, minst sagt.


Undrar just om de människor som tror att andra är mindre värda inte har några som helst avvikande beteenden eller egenskaper.


Jag tror att jag måste citera Jesus Kristus:


"Den av er som aldrig har syndat skall kasta den första stenen."

Så, det var allt för idag. Tack för ordet.

1 kommentar:

  1. Ja,tänk vad många fullkomliga människor och som dessutom är utan synd runt omkring oss. Det är ett under att man kan titta ut genom stenhögen. Jag har inte lust att fylla mina byxfickor med sten,man har tillräckligt att axla här i livet ändå. Man undrar vilka signaler det ger till folket? Är det konstigt att ungdomar gör som de gör? De tar efter oss vuxna och alla frågar inte hur de vill att barnen skall se dem. Kanske dags att fråga sig själv vilken förebild man vill vara för sina egna och andras barn, innan man kastar stenen.

    SvaraRadera