söndag 11 januari 2009

Tänk så mycket vänner kan göra!

Länge har jag tänkt på det.
Många gånger har jag varit säker på att det ska bli av.
Ofta har jag blivit besviken för att jag inte har fått det gjort.

Nu har det blivit verklighet.
Jag har börjat blogga.


Jag har många goda vänner som står mig nära på många olika sätt. Olika vänner fyller olika funktioner för mig. Jag tror att det är så för de flesta. Några kan fylla många funktioner, andra kan ge något särskilt. Vissa behöver man inte ens prata med, det räcker med att tänka på dem. Ett fåtal, väldigt speciella vänner, kan ge nästan allt, fylla alla funktioner, lämna energi och glädje i mängder bara genom att finnas där.

Idag har jag pratat med en sådan, väldigt speciell vän - en vän som jag inte träffat eller ens pratat med på drygt åtta år. Jag fascineras av hur mycket det ger mig. Efter en timmas telefonsamtal med en människa i Skåne är jag plötsligt full av energi och ler mest hela tiden, till och med när jag diskar! Å ena sidan undrar jag nu varför det skulle försvinna åtta år innan vi hördes av, å andra sidan inser jag att jag nog inte hade värderat vännen så högt som jag nu gör om vi hörts av oftare. Hur som helst så kom vi överens om att det från och med nu är slut med så långa intervaller. Livet är för kort för att slösas bort på att inte ha kontakt med människor man tycker om.

Jag önskar alla människor den glädje som riktig vänskap ger.

Tack, Mats! Jag tror att det är din förtjänst att jag började blogga just idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar