fredag 30 januari 2009

Telefonlista

Jag hittade en rolig grej. Det gäller personerna som står på olika platser i kontaktlistan i mobilen.

Har du pussat nummer 2? Nej. Hon är tio år och jag tycker om henne, men pussa vore olämpligt.
Vad har du för relation med nummer 20? Malin är min elev.
När ska du träffa nummer 30? Nästa gång jag behöver låna pengar av Handelsbanken skulle jag tro.
Är nummer 18 söt? Ja, och Katarina är alltid moderiktigt klädd, brunbränd och fräsch.
Vad var ditt första intryck av nummer 13? Gluggen mellan framtänderna, tror jag. Eller guldtanden.
Gillar du nummer 14? Ja, Anna är rar.
Har du träffat nummer 3 den senaste månaden? Ja, vi träffas som hastigast nästan dagligen och tar oftast en kopp kaffe ihop då. Det är självbetjäning på kaffet hos Joakim och det passar mig.
När ska du träffa nummer 26 nästa gång? Jag hoppas att jag får dela en stor räkmacka med Anneli snart. Tyvärr ses vi alldeles för sällan, men vi har väldigt roligt när vi väl träffas.
Är du nära vän med nummer 23? Nej, vi pratar ytligt i färjekön någon gång per halvår. Klart att jag försöker hålla mig väl med henne - hon är ju polis!
Har du gått på bio med nummer 4? Nej, men vi har varit på The Studio tillsammans. Och vält 300-kilos halmbalar tillsammans, hämtat löshästar i gryningen tillsammans, tokgalopperat i lössnö i 15 minusgrader tillsammans och hoppats att de sista ångorna bensin i en skitdålig pick up med en 1000-litersbalja med vatten på flaket ska räcka hela vägen till Kärna.
Skulle du kunna gå ut med nummer 35? Hmmm...Ja..!
Vad pratar du och nummer 5 oftast om? Pärlor och pyssel tror jag. Eller att vara vig.
Skulle du kunna ge nummer 9 en kram? Nej, jag når inte runt akuten i Kungälv..
Vad har du och nummer 24 för relation? Ingen alls längre, vet inte varför jag har kvar numret ens. Kanske för att jag tror att jag kommer att behöva henne när hon är färdigutbildad psykolog...
Vad skulle du vilja göra med nummer 25? Prata förnuft. Det behöver hon.
Vad är det bästa med nummer 8? Det finns inget bra med det försäkringsbolaget.
Brukar du och nummer 16 träffas? Åsa och jag har setts tre gånger de senaste 13 åren, så nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar