söndag 25 januari 2009

Livskvalitet

Livskvalitet går inte att köpa för pengar, sägs det. Jag håller med. Nästan helt.
När jag ser mig omkring i min närvaro märker jag att det faktiskt finns några saker som ökar (om än inte skapar) livskvaliteten. Därför har jag bestämt mig för att göra en liten lista. Trevlig läsning!


Livskvalitet som inte går att köpa för pengar:

  • En solig, vindstilla och frostig dag i februari
  • Kattungars pipande
  • En kram
  • Varma sommarvindar
  • Tillfrisknande
  • Rimfrost
  • Ett telefonsamtal från brodern
  • Älvdans i gryningen
  • Första tussilagon
  • Barns leenden
  • Ljudet av ett rådjur som smyger genom snåren
  • Tystnad
  • En stund i goda vänners sällskap
  • Att kunna titta ut på spöregnet
  • Solnedgång
  • Ett kärt återseende
  • Höstfärger
  • En hunds uppskattning
  • Julafton med familjen
  • Pudersnö
  • Doften av syren
  • Känslan av att alldeles strax somna

Livskvalitet som går att köpa för pengar: (även om man inte har råd, så finns det att köpa)

  • Automatisk dammsugare
  • Sätesvärmare i bilen
  • Latte

Njut av livet, vänner! Det mesta är ju gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar