måndag 31 augusti 2009

Jag saknar ord

Jag saknar ord. Det händer inte ofta.

Om du inte är en hästmänniska - kom tillbaka imorgon.
Om du är en hästmänniska - ta dig dessa dryga sex minuter. Du ångrar bara det du inte gör.

Man pratar ibland om kompletta hästar. Det är hästar som har allt; vilja, elasticitet, lyhördhet, exteriör, engagemang, resning, uttryck, mekanik......

Jag trodde inte att det under min livstid skulle komma att existera en häst som är så här komplett. Jag skriver en häst. För det finns inte två.

Jag trodde inte att jag någonsin skulle få se en sådan häst. Jag har sett den på YouTube, inte i verkligheten. Jag grät.

Jag saknar ord. Det händer inte ofta.

4 kommentarer:

  1. Varje gång jag ser detta så ställer jag mig frågan: Vad skulle/kunde han ha gjort för att få de resterande 9,3%????????? I mina ögon är det perfektion utan att bli robotiserat....han är så vacker och sättet han flyter över marken är unikt..Jag håller med dig Ulle, man saknar ord! /Q

    SvaraRadera
  2. =)
    underbart kram paula

    SvaraRadera
  3. Jag satt som trollbunden o tittade på em-küren.
    Vilken fantastiskt häst!

    SvaraRadera
  4. Ja alltså när den visades på tv direkt ;-)

    SvaraRadera