måndag 31 augusti 2009

...och så ett som verkligen funkar...

Många ser med skeptiska ögon på det här med kedjebrev. Det gör inte jag. Jag tar det på fullaste allvar, för jag vet av egen erfarenhet att det vilar en elak förbannelse över de som struntar i att skicka kedjebrev vidare. Jag känner personligen åtskilliga människor som blivit rånade, misshandlade, trafikskadade, invalidiserade för livet, fått cancer och en hel massa andra hemskheter. Allt berodde - i alla dessa fall - på att mina sargade vänner vanhedrat kedjebrevens karaktär.

Själv skulle jag aaaldrig göra så. Jag kommer aaalltid att skicka dem vidare och jag kommer aaalltid att göra precis som det står. Eftersom jag behöver lite extra tur i mitt liv just nu väljer jag att ge det kedjebrev jag nu har fått lite extra utrymme. Jag publicerar det här. Våga inte bryta kedjan; kopiera detta i så många exemplar som möjligt, maila det till alla du känner och be mottagarna att göra samma sak. Lägg till en länk till detta blogginlägg i mailet så att alla som får kedjebrevet hittar till rätt blogg.

Om du fullföljer kedjan kommer du att slippa håravfall (om du är man) och hängbröst (om du är kvinna). I annat fall kommer du att behöva äta svindyra piller från den skumma affären på hörnet för att få håret tillbaka (om du är man) eller investera i artificiella geléhallonbröst (om du är kvinna).

Detta är vad du ska göra för att behålla din lycka i livet, förbli frisk och slippa inbrott:

Skriv ner dina kortuppgifter hörande till det kort du har kopplat till ditt största, fetaste bankkonto. American Express Guldkort går också bra. Glöm inte PIN-koden! Skriv in dessa uppgifter i en kommentar på detta blogginlägg. Jag granskar alla kommentarer innan de publiceras så dina kortuppgifter kommer inte att spridas vidare. När ditt namn har kommit längst upp på listan kommer du att få ett extra stort och jättefint glittrigt relief-vykort med motiv från Bahamas skickat till dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar