torsdag 13 augusti 2009

I nöd och lust

Jag har en uppfattning om det här med äktenskap; det är något som inte är värt att kämpa för. Det som är värt att kämpa för är kärleken, inte äktenskapet.

Jag har skrivit det tidigare men jag vill upprepa mig. I andra fall är jag inte särskilt förtjust i att upprepa mig men detta råkar vara något som ligger mig varmt om hjärtat. Kärlek alltså. På ett inlägg jag gjorde för ett litet tag sedan; "Hålla det man lovar?", fick jag en kommentar av Linda. Jag rekommenderar dig att läsa den.

Eller... Förresten kan jag lika gärna återge den här:

Ingen av dem måste dö eftersom något redan har dött mellan dem. Kärleken är död och därför finns det ingen anledning att försöka hålla något vid liv som för länge sedan tappat glöden och inte längre existerar.. Min tanke om det hela.

Tack, Linda!

Vänner!
Gift er om ni vill.
Skilj er om ni föredrar det.
Men var rädda om den kärlek ni har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar