torsdag 3 september 2009

Idéer

Är du inte det minsta estetiskt lagd eller tycker att abstrakta ting är flummiga så dumförklarar du mig kanske efter att ha läst detta inlägg. I så fall får du göra det.

I ganska många år har jag haft idéer om att göra "något" med vissa "saker" (och för den delen ljud, former, färger, dofter och storlekar). Oftast är det något som jag tycker om som jag vill utveckla vidare. Jag borde kanske ha blivit designer? Eller konstnär?

Jag har sedan jag var bara någon meter hög varit barnsligt svag för sången som Askungens möss sjunger när de syr klänningen och därför har jag länge velat göra något med den. Men vad? Hur i hela fridens namn kan man göra något roligt av Askungens möss och deras sång?

Man kan tacka för mobiltelefonens existens och installera "Cinderella - The Work Song" som ringsignal!


Numera är det mycket roligare när telefonen ringer. Jag har alltså förgyllt min vardag med möss - slå det om du kan!

Annat jag tänkt göra något roligt av är bl.a:
  • Solstickepojken, blå och orange
  • Slitet brunt läder och kopparspik
  • Rör av olika dimensioner och legeringar
  • Frostskadat prydnadsgräs, vass, kanel och nejlikor
  • Ett fuktskadat furubord, svart, orange, kätting och slägga
  • En röd matta och en stor huggkubbe.

Det sistnämnda projektet är påbörjat och jag passar härmed på att tacka Lennart för hans gränslösa engagemang med traktorns gripklo, högtryckstvätt, tryckluft, motorsåg och slipmaskin. Och blod svett och tårar förstås!

1 kommentar:

  1. Åååhh jag äälskar oxå den sången!
    Kram Theresa

    SvaraRadera