måndag 21 september 2009

Talföljd


  1. gång har jag sett en tjur kasta iväg en 300-kilos ensilagebal med ena hornet.
  2. gånger har min döda pappa hälsat på mig - hittills.
  3. års heltidsstudier har jag läst in på två terminer.
  4. hästar försörjer jag just nu.
  5. månader tog det för mig att lära mig tyska i Tyskland.
  6. gånger har jag varit på begravning.
  7. år är den längsta tiden jag har varit anställd på samma ställe.
  8. år var en kär vän borttappad ur mitt liv.
  9. år var jag när jag slutade rida ponny.
  10. är min storlek på handskar. Det är ganska normalt - för män.
  11. tusen tyska mark kostade det min chef att lösa ut mig från sjukhuset. Han hade inte tecknat någon försäkring för mig.
  12. dagar tog det innan jag kunde äta fast föda efter att jag blivit sydd i munnen.
  13. har alltid varit mitt turnummer.
  14. dagar är samma sak som två veckor.
  15. år var jag när jag flyttade hemifrån.
  16. av över 300 sökande blev antagna till utbildningen jag gick på Strömsholm.
  17. hästar motionerade jag varje dag när jag jobbade som hästskötare.
  18. år fyllde jag den dagen jag försov mig och missade tårtan jag skulle ha fått till frukost hos min arbetsgivare.
  19. år var jag när någon friade till mig första gången.
  20. är hälften av 40.
  21. och en halv kvadratmeter var min första lägenhet.
  22. ställen har jag bott på.
  23. mappar med matematik hittar jag varje gång jag flyttar och jag har hittills aldrig klarat att slänga dem.
  24. fyrfota arbetskamrater har jag.
  25. kvadratmeter var huset jag bodde i i 18 månader. Där fanns vatten 1 maj - 31 oktober.
  26. röda kort finns det i en vanlig kortlek.
  27. tusen är det mesta jag har fått tillbaka från staten vid den årliga kapitalförflyttningen mellan stat och medborgare.
  28. är ungefär det antal lektioner jag håller varje vecka.
  29. år var jag när jag startade mitt andra företag.
  30. fyllde jag samma dag som jag fick köra en häst till klinik för att gipsa en hov. Veterinären var inte där när jag kom.
  31. år gammal var jag när en man över 70 friade till mig.
  32. år fyller jag i december i år.
  33. år är det kvar till min pension.
  34. kusiner har jag.
  35. skrivs 100011 som binärt tal.
  36. efter Kristus kallades Pontius Pilatus hem till Jerusalem från Rom. Han hade visst slagit ner något uppror. Jag vet inte om det ansågs vara bra eller dåligt.
  37. veckors semester varje år vore inte helt fel.
  38. gånger pengarna gav min V75-rad. Jag lämnade inte in den själv.
  39. år var min mamma när hon var förstföderska med tvillingar.



Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar