onsdag 23 september 2009

En publicerad stöld

Jag får, precis som de flesta andra, titt som tätt små historier på mailen. De flesta har jag sett tidigare, vissa är lite fyndiga, andra torra som genomsnittlig brittisk humor. Någon gång tidigare har jag publicerat något sådant här och nu tänker jag göra det igen.

I mitt yrke spelar jag ganska ofta på manligt och kvinnligt. Minst en av mina trogna läsare känner väl till det och blir drabbad av det ungefär varje tisdag.

I vanlig ordning har jag korrigerat och förbättrat språket men i övrigt inte ändrat i texten. Låt er väl smaka!


En fé kom till det äkta paret och sa
- Ni har varit ett exemplariskt gift par i 35 år, så nu ska jag uppfylla varsin önskan åt er.

- Jag vill resa Jorden runt med min käre make, sade frun utan att blinka.
Fén viftade med sin trollstav och mumlade abrakadabra. Vips! så hade frun två jorden runt-biljetter i sin hand.


Det blev makens tur. Han tänkte en liten stund och sa
- Det här kan bli lite speciellt, en fé dyker nog bara upp en gång i livet. Jag beklagar älskling, men min önskan blir att få ha en fru som är 30 år yngre än jag själv.

Frun blev mycket arg och besviken, men höll med om att en önskan är en önskan och chansen kommer nog inte igen.

Fén viftade med sin trollstav. På ett ögonblick blev maken 90 år gammal.

Karlar är karlar.

En fé är alltid en kvinna.

1 kommentar: