fredag 13 november 2009

På besök i Ulles handväska

Det sägs att det är tabu att rota i en kvinnas handväska. Troligen gäller det helt vanliga kvinnors handväskor. Därmed gäller det inte min handväska. Välkommen in!
  1. En plånbok
  2. Ett paket tuggummi
  3. Ett leveranskvitto på två par stålhätteskor
  4. En hårsnodd
  5. Två bläckpennor
  6. En 20 ml spruta
  7. Sex hårspännen
  8. Ett matkvitto
  9. Ett visitkort från en kund
  10. Ett dieselkvitto
  11. En tändare
  12. Tre oanvända rosahattade kanyler
  13. Ett färgat Dove Lip Care
  14. En halv tub Pro-Paste (magmedicin för hästar)
  15. Ett skrynkligt, vattenskadat och oläsligt visitkort
  16. En mascara
  17. Två sterila skalpellblad

2 kommentarer:

  1. Men du har i alla fall en handväska som du använder! Det är kvinnligt.
    Jag är en sån ovanlig kvinna så jag använder bara handväska när jag är tvungen, det vill säga när jag måste vara finklädd i sådana kläder som saknar adekvata fickor... herrkläder har betydigt mer finesser inbakat.

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej, Ulle!

    Det är just därför jag helst inte bär handväska, hahahahaha. Däremot rotade min kompis Madde i min handväska på pendeltåget när vi var på väg in till sta´n en fredagskväll på 80-talet. Plånbok, godispapper, korken av ett läppstift, ett paraplyfodral, en tändare, nycklar och en massa lös tobak. Det du!

    Trevlig helg


    Jättekram din svägerska Inka

    SvaraRadera