lördag 21 november 2009

25.000 i månaden i 25 år

I mars 1985 vann jag på en Trisslott, hela 25.000 i månaden i 25 år! Jag valde då att säga upp mig från mitt jobb på teknikföretaget här i staden för att leva på pengarna som trillade in varje månad.

Om ni bara visste vilket härligt liv jag har haft sedan dess! Jag har upplevt så mycket saker, sett så många platser och haft så mycket skoj under de år som har gått sedan dess. Snart är dock dessa år förbi och det är dags för mig att söka ett jobb igen. Jag tänkte därför berätta lite om mina kunskaper, egenskaper och erfarenheter så att du kan avgöra om du har användning av mig i ditt företag.

Låt mig börja med mina yrkeskunskaper, de är gedigna och jag är mycket insatt i nästan allt som rör teknik och teknikutveckling.
  • jag kan hålkortssystem; även kodningen
  • jag är van vid digitala mätinstrument, har även gått introduktionskurs i lasermätning
  • jag har datorvana; både IBM och Macintosh
  • jag kan det mesta om CD-förvaring och -hantering
  • jag är en van mobiltelefonanvändare - och med lite träning är jag är stark nog att bära den i åtminstone en kilometer!

Så tar vi mina intressen och det jag gärna pratar om på fikarasterna:

  • Jag gillar verkligen Madonnas nya album "Like A Virgin"
  • Att Razzel är tillbaka i TV är en höjdare!
  • Mitt favoritdataspel är Ice Climber
  • Mina favoritfilmer är Karate Kid och Terminator (jag tror att det kommer en uppföljare - ska bli spännande att se i så fall!)

Verkar jag vara en person som behövs på ditt teknikföretag? Skriv till mig i så fall (du hittar min adress i telefonkatalogen). Mitt drömjobb är något i stil med att få ersätta Bengt Alsterlind i "Hajk". Om du har något sådant jobb på lut är du extra välkommen att höra av dig! Jag är händig och kan bl.a. bygga en svävare av fyra gem, ett mjölkpaket och två paketsnören. Om du vill kan jag skicka en V8-kassett så du kan se mig in action!

Ring mig inte om en massa skitjobb bara! Jag har nästan 10.000 sparat på kontot så jag klarar mig fram till sommaren utan problem, jag ska ändå inte resa någonstans mer.

Med kompetenta hälsningar
Arne Westerklint - Andreasson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar