tisdag 26 januari 2010

Dödssynd 5: Frosseri

Jag är väldigt förtjust i mat, det är ingen hemlighet. Om jag skulle ta ett stillasittande jobb och fortsätta att äta som jag gör nu så skulle jag snart vara fet som ett slaktsvin.

För att du ska få en liten inblick i mitt ätande ska jag lista saker som jag gärna hetsäter av om jag får chansen. Låt mig bara först ge min definition på begreppet: "Hetsäta är att av ett födomedel ohejdat och obekymrat, utan spy- eller äckelkänslor, kunna äta mer - oavsett hur mätt man redan är av samma eller annat födomedel."

Så. Den utlovade listan:
  • Brieost
  • Saffranshonung
  • Marsipan
  • Vörtbröd
  • Nötter
  • Äppelpaj
  • Kladdkaka
  • Ostbågar
  • Bearnaisesås
  • Kaffe
  • Goudaost
  • Grädde
Frosseri är en dödssynd och jag bär alldeles garanterat på den.
Gör du?

1 kommentar:

  1. ABSOLUT!!!! Din lista var ju helt oslagbar.... Mums!!!!!

    SvaraRadera