Tystnad.
Oj då. Blåbäret tystade jetset-gänget. Bra eller dåligt? Ingen aning, hur skulle jag kunna veta? Det enda jag vet om reklam är att allt som sticker ut är bra. Och jag stack i allra högsta grad ut. Alltså är jag bra - eller?
Annonsen i sig såg för mig ut som genomsnittligt mediabrus. För en invånare i det utländska landet var det troligen bättre än genomsnittligt mediabrus, annars hade kampanjen förmodligen inte blivit belönad med Det Fina Priset. Antagligen var kampanjen lika bra i det utländska landet som en GB-gubbe med smal midja hade varit i Sverige om GB i en mångmiljonkampanj hade lanserat en light-glass.
Vad vet jag? Blåbäret tystade jetset-gänget. Antingen blir jag ihågkommen eller så är jag avlivad i reklamens värld innan jag föddes.
Den som lever får se...

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar