söndag 16 januari 2011

Vintern

Som tidigare utlovats publiceras härmed "Vintern".

Vintern är en årstid. Årstider finns nära jordens poler och beror på att jordklotet lutar i förhållande till solen.

Att världen är sned är knappast en nyhet men jag är inte säker på om även det har med jordklotets lutning i förhållande till solen att göra.

Här ska jag i enlighet med de tidigare inläggen Snön och Kylan tala om vad man kan använda vintern till. Tyvärr vet jag inte vad vintern är till för så jag avslutar nu.

Tack för ordet i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Vintern är till för att vissa ska kunna bli vinter-deprimerade. När vissa personer dricker tex vin ter de sig annorlunda. ( kasst men det var allt jag kom på)

    SvaraRadera
  2. Vi har vintern på oss att längta...

    Lotta

    SvaraRadera