lördag 13 mars 2010

Själkänsla vs mage

Alla människor är lika mycket värda. Ingen är mer värd än någon annan. Vi människor äger bara olika egenskaper. Det är den ena sidan av mitt dilemma. Den andra sidan av mitt dilemma är min mage. Den är mjukare, större och slappare än vad jag vill att den ska vara. Den är mindre tränad än min idealiska mage.

Kopplar man ihop dessa två delar av mitt lilla dilemma kommer man fram till att alla människor, oavsett deras mages utseende, är lika mycket värda och att jag är missnöjd med min mage.

Jag vill hellre vara nöjd än missnöjd med min mage, alltså är det dags att börja förändringen från missnöjd till nöjd. Frågan är hur jag ska gå tillväga. Ska jag jobba på min självkänsla och lära mig att min mage får se ut hur den vill eller ska jag börja göra en massa sit-ups?



Det var allt från "Veckans I-landsproblem".
/Ulle

2 kommentarer:

  1. Hej babe!
    Jag har samma problem. Jag var sugen på choklad, så jag gick till affären för att handla 100g mjölkchoklad som jag nu ätit upp. Detta kan sammanfattas med att mitt chokladsug har släppt men ersatts av halvångest och min mage blir ytterligare lite större.
    What to do?
    Jo, jag passar på att äta en halv kebabpizza när jag ändå är i farten (ågren har jag ju redan)och sedan tränar jag 4 ggr nästa vecka.
    Jag vet inte vart jag vill komma med detta inlägget märkar jag nu men det var nog det där med magen som jag hängde upp mig på.
    Well.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. märkEr ska det vara. Jag har spasmer i armen ;)

    SvaraRadera